lördag 30 oktober 2010

Kyrkomötet avslutat

Igår avslutades så kyrkomötet efter några intensiva dagar. Flera av oss kyrkomötesbloggare har varit aktiva i debatterna och kanske därför har vi inte hunnit blogga lika mycket som tidigare år. Dock blev det en och annan spännande votering och några spänstiga debatter. När jag har hunnit sova ut och reflektera lite mer tänkte jag återkomma med tankar och reflektioner. På min egen blogg har jag också börjat en serie inlägg där jag ger lite bakgrund och förklaring varför jag är motståndare till en friare församlingstillhörighet i Svenska kyrkan, en fråga som återkommit många gånger och där kyrkomötet är delat.

Ett skäl till att vi bloggat mindre - tror jag - är också att många av oss twittrar och facebookar under mötet och därmed rapporterar snabbare. Det går ju också att följa debatterna live eller i efterhand på kyrkomötets webbplats.

Inga kommentarer: