onsdag 21 oktober 2009

Många utställare

Det kommer inte att bli någon middagspaus har det meddelats från presidiet. Ledamöterna får gå och äta när det passar. Allt för att debatten inte skall försinka de övriga frågorna allt för mycket.

Ute i hallen finns det möjlighet för oss ledamöter att fika (rättvisemärkt givetvis) och få en kaka eller en frukt. Där finns flera TV-apparater så vi kan följa med i debatten, så också i det datorrum där många sitter och skriver på sina anföranden.

Det finns också många utställare i hallen. Jag får nästan känslan av månglarna i templet… Jag skrev om detta förra året också. Jo, jo, jag förstår att det är bra att passa på att ge kyrkomötesledamöterna information om sådant som händer i Svenska kyrkan. Men … är detta verkligen rätt forum?


I hallen finns information från följande ställen:
Svenska kyrkans unga
Svenska kyrkans forskningsavdelning
Svenska kyrkans stifts och konferernsgårdar
Världens fest
Ethos fonder
Rättvisemärkt
Ny i Sverige
Verbum
Hela världen
Countdown to Copenhagen
Intranätet i Svenska kyrkan
EKHO
Följeslagarprogrammet i Palestina

Jag kan ha missat något - jag ber om ursäkt för det i så fall. Men som ni förstår är det inte lätt att se skogen för alla träden…

Inga kommentarer: