tisdag 21 oktober 2008

Svenska kyrkans webbplats

Det har pågått en debatt om Svenska kyrkans webbplats. En artikel i Dagen skriver om att många Svenska kyrkans församlingar väljer att inte tillhöra den officiella webbplatsen.

Det är också många av frågorna i dagens frågedebatt som kommer att handla om webbplatsen och informationsavdelningen. (hitta frågorna här!)

Emanuel Karlsten har på sin blogg (Dagen) gjort en recension av samfundens webbplatser. Så här skriver han om Svenska kyrkans webbplats.

Svenska kyrkan http://www.svenskakyrkan.se Betyg: 2

Ett själlöst konsultarbete. Överarbetad där informationen helt drunknar. Konstiga menyrubriker. Svårt att hitta kontaktuppgifter, och dubbla navigeringsmenyer. Att Sveriges rikaste samfund gjort en så obegriplig sida övergår allt mitt förstånd.

Jag tycker det skall bli mycket intressant att se vad kyrkostyrelsen svara på de frågor som rör webbplatsen och informationsavdelningen.

Återigen kan jag bara säga att jag tror att den medieutredning som jag har motionerat om har hög prioritet. Läs motionen här och betänkandet här. Jag kommer att föreslå att min motion skall beviljas.

Inga kommentarer: