lördag 25 oktober 2008

Tack för i år

Jag tackar alla Kyrkomötesvänner för ett stimulerande Kyrkomöte.

Jag känner mig fylld av inspiraton och framtidstro. Efter årets möte, faktiskt för första gången, känner jag att det finns ett engagemang och en vilja till utveckling och förnyelse av vår Svenska Kyrka.

Detta kanske inte alltid avspeglas i debatten i plenum, eftersom den till stora delar domineras av några enskilda personer. Men ute i foajen, vid frukosten på hotellet, på vägen hem från Plenum, på denna bloggen och hos bänkkamrater där finns det.

Jag tror att denna bloggen har en positiv effekt. Detta eftersom våra ord finns kvar, vi har möjlighet att komma tillbaka och läsa vad vi skrev om årets möte.. De många orden i plenum faller ner till marken, kanske det är därför de måste sägas så ofta och mycket..?!

Nu laddar vi om, och förbereder oss till nästa år!

Inga kommentarer: