torsdag 25 september 2008

Mycket papper

Inte heller jag kan motstå att blogga här. Bra initiativ!
I vanliga fall skriver jag på http://cosette.blogg.se
Eva-Maria Munck heter jag, POSK är min nomineringsgrupp, Stockholm är mitt stift och Jesus är min Herre.

Har ni tänkt på hur mycket papper som går åt i utskotten! Jag sitter som ersättare i Ekonomi- och Egendoms utskottet och vi får ständigt nya papper med beslutsformuleringar, ibland är själva beslutet bara några meningar och pappret fylls ut av datum, rubrik och namn på alla som har beslutat och närvarat. Sen kommer vi ju ändå att få hela luntor hemskickade igen!

Kunde man inte till nästa år se över (eller göra en utredning eller nåt) hur man kan spara in på papper när vi snackar formuleringar och sånt. Kanske man t.o.m. kan använda sig av modern teknik som projektor och sånt.

2 kommentarer:

Sofija Pedersen Videke sa...

Framförallt tycker jag att de nya innehållsförteckningarna i betänkandena är lite överdrivet... I vårt utskott är betänkanden i allmänhet korta och med tydliga rubriker!

Karin sa...

Välkommen som skribent, Eva-Maria!