onsdag 24 september 2008

Nu har vi ledigt!

Vi som sitter i Tillsyns- och uppdragsutskottet har hela eftermiddagen ledigt. Alla ärenden som vi hittills har kunnat ha åsikter om är avklarade. De två ärenden som vi remitterat till två andra utskott har vi ännu inte fått tillbaka. Vi har alltså lite att göra imorgon.

Så här lite har Tillsyns- och uppdragsutskottet aldrig haft att göra på hela den tiden jag har suttit med.

Vad säger det om kyrkomötet? Kanske att vi kunde använda tiden till andra saker. Kanske att vi skulle kunna prata strategiska frågor istället för att diskutera frågor som vi pratade om förra året eller året innan.

Jag som skriver det här är ny bloggare på kyrkomötetsbloggen och heter Carina Etander Rimborg. Jag är från Göteborg och sitter i kyrkomötet för POSK. Jag blev invald första gången 1998. Det innebär att jag firar 10-årsjubileum här.

Inga kommentarer: